Networking Biznesowy

Lifestyle design.

Dodano: 30 09 2011


 

Lifestyle design to przede wszystkim świadome kształtowanie własnego życia,  ale też myślenie globalne. Paweł Montwiłł – gość Akademii Towarzystw Biznesowych w Szczecinie – przedstawił uporządkowaną refleksję i liczne rozwiązania dla  trzech zasadniczych pytań. W życiu prywatnym i zawodowym.

I. Jak działać nietuzinkowo?
II. Dlaczego warto poznać i realizować swoje pasje – także zawodowe.
III. Jak najlepiej uporządkować wykonywaną pracę?

Paweł Montwiłł, na co dzień jest dyrektorem sprzedaży w Unizeto Technologies. Spotkamy go także na blogu sharingmatters.com. Z tego co pisze i na ile znamy się osobiście – wynika jedno. Chce inspirować i zmieniać świat. Prywatnie i zawodowo.

Temat „Lifestyle design” brzmi enigmatycznie. Jednak po 30 minutowej prezentacji w Cafe Secesja, mieliśmy okazją przekonać się,  że zaproszony gość wie o czym mówi i jest to jego pasja. Wystąpienie w stylu amerykańskim. Wyważone, profesjonalne. Paweł podzielił się wieloma przykładami, publikacjami i studiami przypadków.

Meritum

Świadome kształtowanie własnego życia to szukanie balansu w pracy i życiu osobistym. Aby kształtować siebie i otaczający świat. Paweł opowiadał o trzech postaciach. Timie Ferrissie, (książka „4-hour Work Week”), Johnie Grishamie oraz Chrisie Guillebeau. Ci panowie ułożyli sobie ciekawe życie zawodowe, oparte na pasjach, poparte ciężką pracą – ale według własnego pomysłu i inspiracji. Wyłamali się ze schematów (po studiach zdobądź jakiś etat, pracuj od – do, bez pola do inicjatywy).  Pokazali, że warto podjąć trud, aby poznać swoją drogę i co więcej, zrealizowali ją. Sam Grisham pisząc pierwszą książkę – korzystając z 1 godziny pracy przed zajęciami w kancelarii – stał się bohaterem bestsellerów (np. „Firma” sprzedała się w nakładzie 250 mln).

Zasady life style design
+ Poznać siebie i odkryć swoje pragnienia (jedna z trudniejszych rzeczy);

+ Zdać sobie sprawę, w jakich sferach nasze życie odbiega od tych pragnień;

+ Przejąć kontrolę nad swoim życiem i zaprojektować je.

Wydaje się proste, ale wymaga pewnej pracy i szczerości wobec siebie.  Paweł świetnie rozwinął powyższe sprawy. Nie chciałbym tutaj streszczać całej prezentacji. Najlepiej uczestniczyć w prelekcji. Wspomnę tylko o największych wrogach lifestyle design. Są to: brak wiary w swoje możliwości oraz perfekcjonizm.

Dodatkowo pokazał nam kilka kompetencji ułatwiających panowanie nad własnym rozwojem i efektywnością pracy. Szczególnie zapadły w pamięci – dwa punkty. Dbajmy o mniej rozproszeń tj. e-maili, telefonów, spotkań, zajęć dodatkowych. Tim Ferris zaczął od odpisywania na maile dwa razy dziennie, teraz odpowiada raz w tygodniu. Starajmy się także dobrze rozpocząć pierwsze zadania w pracy. Nie włączamy facebooka, tylko robimy jedną, dwie ważne rzeczy, dopiero później pozwalamy sobie odpocząć.

Podczas spotkania zobaczyliśmy nowe idee i formy działania. Inspiracje wraz z konkretnym zastosowaniem. Dzięki temu łatwiej jest spojrzeć na swoją pracę lub własny biznes.

Akademia Towarzystw Biznesowych spełnia swoje cele – poprzez inspirowanie i edukowanie ludzi biznesu – często z pomocą tematów pozabiznesowych. Biznes nie rozwija się dobrze, gdy jest mowa tylko o biznesie. Potrzeba świeżych pomysłów. Inspiracji. Kreatywne rozwiązania powstają, gdy potrafimy dostrzec nowe perspektywy lub identyfikujemy zastane możliwości.

Na kolejnych prelekcjach spotkamy gości ze świata kultury, mediów, uniwersytetu oraz liderów społecznych, ekspertów i rozsądnych pasjonatów.

łz/jp

Organizator: Towarzystwo Biznesowe Szczecińskie

 

Partnerzy spotkania:

 

 

Kolejne spotkania już wkrótce: zajrzyj na www.towarzystwobiznesowe.pl

 

blog comments powered by Disqus