Networking Biznesowy

Jak znaleźć pracę?

Dodano: 27 01 2013

Pierwsze kroki na rynku pracy

Szacuje się, że w Polsce, co piąta osoba poszukuje zatrudnienia. Powody są różne, jedni chcą zmienić obecnego pracodawcę, inni właśnie pozostali bezrobotni, jeszcze inni dopiero zaczynają karierę zawodową, a ostatnia grupa to osoby długotrwale bezrobotne. Bez znaczenia czy szukamy pierwszej, kolejnej czy może dodatkowej pracy, powinniśmy trzymać się kilku ważnych kwestii. Postawmy się jednak w roli nowicjusza, a więc osoby, która szuka pierwszej w swoim życiu pracy, co wcale nie jest takie łatwe, jak może się wydawać. Oto 3 żelazne zasady, którymi warto kierować się podczas poszukiwania pracy.

Po pierwsze: zaplanować karierę

Karierę zawodową powinniśmy planować jak najwcześniej, najlepiej tuż przed wyborem kierunku studiów, ponieważ są kierunki, po których trudniej lub zdecydowanie łatwiej znaleźć satysfakcjonujące zatrudnienie. Wczesne zaplanowanie ścieżki rozwoju zawodowego i rzetelny wybór studiów ułatwi nam znalezienie pracy, która nie będzie tylko miejscem, do którego przychodzimy, aby zarobić pieniądze, ale również miejscem, w którym spełniamy i rozwijamy własne pasje i zainteresowania.

Po drugie: napisać dobre CV

Dobrze napisany list CV to klucz do sukcesu. Warto zadbać o to, aby był czytelny i przejrzysty, powinny znajdować się w nim takie informacje jak dane kontaktowe, a więc adres e-mail, telefon oraz nasze pełne imię oraz nazwisko. Pamiętajmy, aby zamieścić aktualne zdjęcie, które powinno przedstawiać nas w stroju „służbowym”, czyli tak jakbyśmy przychodzili do pracy u potencjalnego pracodawcy. Najważniejsze jest oczywiście, rzetelne opisanie swojego wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego. To właśnie na doświadczenie zawodowe zwracają największą uwagę pracodawcy. Warto im to ułatwić i zadbać o to, aby miejsce, w którym pracowaliśmy ostatnio było na samej górze, a także zaznaczyć okres zatrudnienia, dzięki czemu przyszły pracodawca będzie wiedział czy często zmieniamy miejsce pracy, czy raczej jesteśmy stali w zatrudnieniu. Nie należy jednak naciągać swojego czasu pracy w CV, ponieważ wiele firm weryfikuje te dane, a nikt nie chce mieć z tego powodu nieprzyjemności. Warto oczywiście, opisać zakres swoich obowiązków, jednak nie wolno przesadzić, ponieważ ten aspekt jest również bardzo często weryfikowany. Na samym końcu CV, warto wspomnieć o naszych dodatkowych umiejętnościach takich jak znajomość języków obcych, posiadanie prawa jazdy odpowiedniej kategorii czy też obsługę profesjonalnych programów komputerowych. Ważne, aby nie wysyłać tego samego CV do wszystkich pracodawców, a pisać je pod konkretne ogłoszenie, abyśmy mogli pokazać nasze zalety na konkretnym stanowisku. Sprawdź aktualne oferty pracy w mieście Warszawa.

Gdzie szukać pracy

Oferty pracy można znaleźć właściwie wszędzie, ale te najbardziej aktualne znajdują się zwykle na portalach zajmujących się profesjonalnym pozyskiwaniem kandydatów, na zlecenie dużych marek. Warto też od czasu do czasu zajrzeć do lokalnych gazet, ponieważ ten kanał dystrybucji ogłoszeń o pracę wciąż żyje i duże firmy chętnie z niego korzystają. Jeżeli wiemy, do jakiej firmy chcielibyśmy aplikować należy również sprawdzać strony www tychże firm. Bardzo często zdarza się tak, że duże przedsiębiorstwa mają specjalną zakładkę kariera, a w niej aktualne oferty pracy. O pomoc w znalezienie pracy poprośmy również naszych znajomych. Być może w ich środowisku pracy, poszukiwane są osoby na stanowisko odpowiadające naszym wymaganiom.
Artykuł od partnera: infopraca.pl

 

Czytaj także:

Networking – Twoja szansa

Sieci kontaktów i zaufanie

blog comments powered by Disqus